Urīna nesaturēšana. Tik delikātās problēmas vienkāršais risinājums.

August 10, 2017

 

Urīna nesaturēšana jeb inkontinence bieži vien ir daudz veiksmīgāk uzveicama problēma nekā to pasniedz medicīnas izdevumi un zāļu ražotāj kompānijas. Pētījumi liecina, ka ar urīna nesaturēšanu reizi savas dzīves laikā sastopas gandrīz 40% no visas populācijas sievietēm. Pēc šiem rādītājiem nebūtu grūti parēķināt, cik ienesīga šī problēma ir medikamentu tirgotājiem. Bet reizēm šai problēmai pietiktu tikai ar sievietes pašas zināšanām par savu ķermeni. Sievietes visbiežāk kautrējas par šo tēmu runāt un mēģina ar to sadzīvot, lai gan bieži vien atliek tikai atcerēties par savu iegurņa pamatnes muskulatūru, saprast tās nozīmi un pareizi to patrenēt, lai šī tik delikātā problēma neliktu dzīvot nepilnvērtīgi.

Urīna nesaturēšanai ir vairāki veidi – slodzes, neatliekamā jeb pāraktīvā un jaukta tipa inkontinence. Šoreiz šeit pavisam vienkāršā valodā par visbiežāko inkontinences veidu sievietēm - slodzes jeb stresa nesaturēšanu.

Slodzes jeb stresa nesaturēšana ir urīna noplūde pie noteiktas fiziskās slodzes, piemēram, skrienot, lecot vai palecoties, tajā skaitā arī sadzīviskās situācijās - klepojot, šķaudot vai smejoties. Šajos gadījumos jebkura fiziskā piepūle provocē sievietei urīna nesaturēšanu. Šī patvaļīgā noplūde notiek, jo vēdera dobumā šajos brīžos paaugstinās spiediens uz mazā iegurņa orgāniem un urīnpūšļa slēdzēj mehānisms jeb sfinkteris (sfinkteris = muskulis) nespēj nodrošināt urīna aizturi šajā spiediena brīdī. Un tas nav nekas cits kā starpenes muskulatūras vājums. Lai to būtu vieglāk izprast savā ķermenī, šeit pavisam nedaudz vienkāršas anatomijas.

Mūsu iegurni apakšā noslēdz vairāku muskuļu kārta. Ja šie muskuļi iegurnī nebūtu, tad tēlainā valodā runājot, mēs būtu kā bļoda ar cauru dibenu, no kuras viss gāztos pa apakšu ārā, it īpaši mūsu intīmie orgāni. Šie muskuļi ir tie, kas savās vietās notur un balsta sievietei šos intīmos un svarīgos orgānus – dzemdi, maksti un urīnpūsli. Arī taisnā zarna ir turpat un balstās uz šīs muskulatūras. Vēl svarīgāk, - cauri šim muskulatūras slānim iet urīna izvadkanāls, maksts un anālā atvere. Tas izskatās tieši tā, kā šajā zīmējumā. 

 

Ja šī muskuļu kārta ir vāja, tad šie muskuļi nespēj darboties tā, kā sfinkteriem pareizi būtu jādarbojas un urīna izvadkanāla sfinkteris nespēj noplūdes brīžos aizturēt urīnu. Šajā attēlā var redzēt urīnpūsli, kuru notur spēcīga muskulatūra un urīnpūsli, kuru šie muskuļi sava vājuma dēļ nespēj noturēt un noslēgt. 

 

Šīs muskulatūras vājumu var veicināt gan grūtniecība, gan liekais svars, gan menopauze un vēl daudz citi iemesli par kuriem vari lasīt šajā lapā. Taču vislielākā urīna nesaturēšanas grupa ir tieši sievietes pēc dzemdībām un sievietes menopauzes vecumā. Sievietēm pēc dzemdībām šī muskulatūra lielā grūtniecības svara dēļ vai arī dabīgo dzemdību dēļ var būt novājināta un pat traumēta un, ja sieviete to netrenē, tā var arī palikt tikpat vāja. Savukārt sievietēm menopauzē samazinās estrogēna daudzums, kura rezultātā stipri pavājinās arī šī iegurņa pamatnes muskulatūra. 

Labā ziņa šeit ir tajā, ka atliek vienīgi sadraudzēties savā ķermenī ar šo muskulatūru, novērtēt to, izprast to un pareizi trenēt, lai šie sievietes zelta muskuļi spētu atkal pilnvērtīgi pildīt savas svarīgās funkcijas un noturēt to, kas tiem ir jānotur. Iepazīsti...sajūti...baudi...

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Nesenie raksti

December 7, 2018

November 20, 2018

September 21, 2018

Please reload

Seko mums
  • Facebook Basic Square