Kas ir iegurņa pamatnes muskulatūra un kādas ir tās funkcijas, un disfunkcijas sievietes ķermenī.

Iedomājies savu iegurni kā lielu trauku. Šī trauka dibens ir muskuļu kārta, kas noklāj visu iegurņa pamatni. Uz šīs muskulatūras balstās visi sievietes reproduktīvie mazā iegurņa orgāni - urīnpūslis, dzemde, maksts, taisnā zarna. Cauri šim muskulatūras slāniem iet urīnizvadkanāls, maksts un anālā atvere. Tātad visas šīs 3 atveres ir muskuļu iekļautas. Šī muskulatūra ir kā sava veida ķermeņa plaukts, kas notur savā vietā mazā iegurņa orgānus. Un šis plaukts spēlē ļoti nozīmīgu lomu ķermenī. Mēģini iztēloties kā būtu, ja starp kājām šie muskuļi nebūtu, - tas būtu līdzīgi kā iet, rokās turot pilnu iepirkuma maisiņu, kuram vienā brīdī pārplīstu pamatne, visam saturam pa apakšu izkrītot. Šie ir vieni no nozīmīgākajiem horizontālas plaknes muskuļiem ķermenī. Ja ieliksi savu plaukstu starp kājām, tad Tavas plaukstas lielums būs šīs muskulatūras apjoms, - tā sākas pie kaunuma kaula jeb simfīzes ķermeņa priekšpusē un beidzas pie astes kaula ķermeņa aizmugurē.


Šīs muskulatūras galvenās funkcijas ķermenī ir ļoti nozīmīgas, lai paliktu bez ievērības:

  • seksuālā funkcija;

  • pareiza sfinkteru darbība, kas nodrošina urīna, gāzu un fēču saturēšanu;

  • mazā iegurņa orgānu balsts, - balsta urīnpūsli, dzemdi, maksti, taisno zarnu;

  • vēdera dobuma iekšējo orgānu balsts;

  • ir neatņemama ķermeņa kodola sastāvdaļa, kas atbild par rumpja dziļās muskulatūras darbību; balstot ķermeni un nodrošinot korektu stāju;

  • vēdera dobuma iekšējā spiediena regulācija;

  • iegurņa apasiņotība;

  • kopā ar mazā iegurņa orgāniem savā ziņā ir arī sievietes emocionālās pasaules regulētāji.

Ja šī muskulatūra nefunkcionē korekti, sieviete var saskarties ar dažādiem delikātiem simptomiem. Visbiežākie no tiem ir:

  • urīna nesaturēšana klepojot, šķaudot, smejoties;

  • urīna nesaturēšana pie fiziskas slodzes;

  • gāzu, fēču nesaturēšana;

  • diskomforta, smaguma vai spiediena sajūtas vēdera lejusdaļā, astes kaula rajonā, starpenē atrodoties vertikālā stāvoklī;

  • bieži urīnpūšļu, nieru iekaisumi;

  • aizcietējumi;

  • hemoroīdi;

  • kāju tūska;

  • vēnu varikoze;

  • sāpīgas mēnešreizes;

  • sāpes krustos.

Arī šo disfunkciju veicinošie faktori var būt ļoti daudz:

  • palielināts intrabdominālais spiediens (smagumu celšana, hronisks klepus, aizcietējumi, fiziskās aktivitātes, kas palielina šo spiedienu);

  • dzemdības (vēlas dzemdības, daudzaugļu dzemdības, straujas dzemdības, liels auglis, starpenes plīsumi, epiziotomija, nepareiza augļa guļa, īss starplaiks starp dzemdībām);

  • histerektomija (ķirurģiska dzemdes izņemšana);

  • estrogēna trūkums pre- un postmenopauzes periodā;

  • bieži kritieni uz krustiem;

  • ierobežota krūšu kurvja diafragmas mobilitāte;

  • hormonālās kontracepcijas lietošana;

  • antidepresantu lietošana;

  • nekorekta stāja;

  • mazkustīgs, sēdošs dzīvesveids;

  • diastāze (sprauga starp vēdera taisnā muskuļa pusēm).

Mīļā sieviete, šo visu rezumējot, iegurņa pamatne nav kāds neliels, nenozīmīgs muskulis, kuru tā vienkārši varam atstāt bez ievērības, cerībā, ka tas darbojas korekti. Par šiem muskuļiem sievietei ir jārūpējas visas dzīves laikā, jo pārbaudījumi, kurus tiem uzliekam savas dzīves laikā nav maz, un arī to disfunkciju simptomi nav neievērojami. Tāpēc rūpējies par tiem laicīgi, vai, saskaroties ar kādu no šīm sūdzībām, meklē zinošu speciālistu, lai tās risinātu.


Saudzē un mīli savu iegurni!


Nesenie raksti