Zema spiediena fitness

Zema spiediena fitness (Low Pressure Fitness) ir hipopresīva vingrošanas sistēma, kuru arvien vairāk savās praksēs pielieto ārsti, sporta speciālisti, fizioterapeiti un iegurņa speciālisti visā pasaulē. Hipopresīvos vingrinājumus sākotnēji  izveidoja Marcel Caufriz kā elpošanas tehniku, kas tika izmantota klīniskā vidē, lai palīdzētu sievietēm pēcdzemdību periodā novērst vai atjaunot iegurņa pamatnes disfunkcijas (urīna nesaturēšana, iegurņa orgānu noslīdējumi u.c.). Vēlāk Spānijā tika radīta Zema spiediena fitnesa sistēma ar mērķi sievietēm palīdzēt arī ārpus klīniskās vides. Šī tehnika kopš pirmsākumiem ir kļuvusi par daudz plašāku sistēmu, kas risina ne tikai iegurņa pamatnes muskulatūras problēmas. Šo hipopresīvo apmācību izmanto gan visu vecumu vīrieši, gan sievietes visā pasaulē, kuri cenšas ne tikai atjaunot savu iegurņa veselību, bet arī attīstīt savu ķermeņa kodolu un atjaunot tā funkcijas. Ķermeņa kodols nav tikai atspulgs spogulī. Tā ir visnozīmīgākā, visdziļākā un visbūtiskākā ķermeņa daļa. Tā ir sarežģīta sistēma, kas būtiski ietekmē mūsu dzīves kvalitāti. Ķermeņa kodols ir atbildīgs par mūsu stāju, asinsriti, elpošanu, atbalstu iekšējiem orgāniem, kopējo iegurņa veselību, seksuālo funkciju, stabilitāti, gremošanu un līdzsvaru.

Tradicionālās pieejas iegurņa veselībai un iegurņa pamatnes muskulatūras treniņiem (ko pasaulē izprot kā Kēgela vingrojumus) bieži vien fokusē tikai vienu ķermeņa kodola sastāvdaļu – iegurņa pamatnes muskulatūru. Hipopresīvā - Zema spiediena fitnesa programma ir vērsta uz visu ķermeņa kodolu kopumā,  - elpošanas diafragma, iegurņa pamatnes muskulatūra, vēdera un muguras dziļie muskuļi. Par ķermeņa kodolu un iegurņa pamatnes muskulatūru es daudz stāstu savās nodarbībās, jo tās nav viena no otras atraujamas ķermeņa daļas un šis viss kopums ir funkcionāls veselības pamats.

Termins “HYPO pressive” attiecas uz spiediena samazināšanos vai samazināšanu ķermenī. Šis vingrojumu veids samazina spiedienu uz krūšu, vēdera un iegurņa dobumiem, kur tradicionālie vingrinājumi, vēdera preses treniņi, spēka treniņi, kā arī lielākā daļa mūsu ikdienas aktivitāšu ir ar HYPER spiedienu, - tie palielina vēdera iekšējo spiedienu. Tas nenozīmē, ka šīs ikdienas darbības vai sporta aktivitātes ir sliktas, jo patiesībā lielākā daļa no ikdienas aktivitātēm, pat staigāšana, palielina šo iekšējo spiedienu. Mums ķermenī ir jārisina jautājums, kā mūsu ķermeņa kodols spēj pārvaldīt šo spiedienu un novērst disfunkcijas, kas rodas šī iekšējā spiediena dēļ.  

Ja ir ķermeņa kodola daļa, kas nedarbojas optimāli, tad kodols kopumā nedarbosies pareizi. Tas pats attiecas arī uz viena kodola daļas apmācību, neņemot vērā negatīvo ietekmi, kāda tam var būt uz kodola līdzsvara stāvokli kopumā.

Zema spiediena fitness risina patieso ķermeņa kodola būtību, lai tā būtu sinerģiska. Tā ir integrēta posturāla un elpošanas tehnika, kas ņem vērā cilvēka ķermeņa funkcionalitāti. HYPOPRESSIVE vingrošanas tehnika ir drošs un efektīvs veids, kā attīstīt tos muskuļus, kas nepieciešami, lai izturētu jebkādu iekšēju spiedienu, kas var rasties mūsu ikdienas dzīves vai fizisko aktivitāšu dēļ.  

 

Šī sistēma ir īpaši piemērota sievietēm, kas:

  • cieš no iegurņa pamatnes muskulatūras  disfunkcijām (urīna nesaturēšana, fēču nesaturēšana, seksuālās disfunkcijas, mazā iegurņa orgānu noslīdējumi, maksts noslīdējumi, taisnās zarnas darbības traucējumi);  

  • vēlas uzlabot vēdera tonusu un samazināt vidukļa apkārtmēru;

  • vēlas atgūt iegurņa veselību, vēdera tonusu un novērst diastāzi pēc dzemdībām;

  • vēlas sagatavot savu ķermeni grūtniecībai;

  • vēlas uzlabot stāju, asins apgādi un elpošanu;

  • vēlas uzlabot fizisko izturību;

  • vēlas uzlabot pašsajūtu.

 

Zema spiediena fitnesa treniņš ir unikāls veids, kā trenēties maksimāli īsā laikā (treniņš aizņem tikai 15-20 minūtes) un jebkurā sev ērtā vietā. Treniņu ērti iespējams integrēt ikdienas dzīvē. Fizioterapeitiem, ārstiem un sporta speciālistiem šī metode ir ērti integrējama savās praksēs.

Pirmā nodarbība kopā ar teorētisko un praktisko daļu notiek individuāli vai ļoti mazās grupās. Sistēmas pilnai apguvei reizēm nepieciešamas pāris praktiskās nodarbības, kuras iespējams apmeklēt gan individuāli, gan mazās grupās. Kad sistēma pilnībā apgūta, sieviete tālāk var pastāvīgi trenēties mājas apstākļos. Lai izprastu sistēmas būtisko nozīmi un ķermeņa kodola lomu, iepriekš vēlams apmeklēt “Iepazīsti” nodarbību.

 

Vairāk par Zema spiediena fitnesu, tā klīniskajiem pētījumiem, sasniegumiem, rezultātiem un atsauksmēm var lasīt sistēmas oficiālajā mājas lapā: https://lowpressurefitness.com/lpfjournal/en/science/

Please reload